Interculturele vorming

Als openbare school maken wij geen onderscheid in geloof, afkomst, geaardheid of maatschappelijke positie. Iedereen is welkom en we veroordelen elkaar niet.
Wij verwachten van alle leerlingen en ouders dit principe te accepteren en te ondersteunen.
LEVO

Vanaf groep 3 bieden wij onze leerlingen Levensbeschouwelijke Vorming (LEVO) aan. De kinderen kunnen kiezen om hieraan deel te nemen. Kinderen, die niet deelnemen, gaan tijdens deze les naar een andere groep. LEVO is een zeer waardevolle les, omdat de kinderen kennismaken met verschillende godsdiensten en de invloeden daarvan op onze cultuur. Tegelijkertijd dagen we onze leerlingen uit hun eigen levensbeschouwelijke vragen te stellen en hierover zelf hun gedachten te vormen.

Intercultureel feest

Ieder jaar vieren wij een intercultureel feest. In de afgelopen jaren hebben wij het Suikerfeest, Diwahli, het lichtjesfeest en Keti Koti gevierd.